NAO SANTA
MARÍA PEQUEÑA / SMALL CARAVEL SANTA MARIA
AQUÍ OS TRAIGO UN NUEVO MODELO DE LA NAO SANTA MARÍA, EN ESTE CASO PEQUEÑO, QUE CONSTRUÍ BASADO EN EL DEL MODELISTA ALEMÁN OLIVER BIZER (MINI MODELS SERIES).
LA SANTA MARÍA ERA LA MÁS GRANDE DE LAS TRES CARABELAS QUE PROTAGONIZARON EL DESCUBRIMIENTO DE AMÉRICA, PARTIENDO DE PALOS (HUELVA, SPAIN) EL 3 DE AGOSTO DE 1492. CRISTOBAL COLÓN GOBERNABA LA MISMA. NO ERA UNA CARABELA SINO UNA NAO O CARRACA. AL SER LA MÁS GRANDE DE LAS TRES, ESTE NAVÍO ERA UTILIZADO COMO ALMACÉN. ERA EL BARCO MÁS LENTO. EL 25 DE DICIEMBRE DE 1492, LA NAVE ENCALLÓ ENTRE LA COSTA NOROESTE DE LA ESPAÑOLA (ACTUAL REPÚBLICA DOMINICANA Y HAITÍ), EN EL CABO HAITIEN, QUEDANDO INSERVIBLE SUS MADERAS. CON ELLAS, CONSTRUYERON EL “FUERTE NAVIDAD”. ERA LA EMBARCACIÓN CAPITANA DEL GRUPO.
-DESPLAZAMIENTO:
200-250 T
-ESLORA/MANGA/CALADO:
36 / 7,3 / 2,8 M
-MÁSTILES: 3
MÁSTILES Y BAUPRÉS
-ARMAMENTO: 1
FALCONETE
-TRIPULACIÓN:
39
OFICIALES:
-CRISTÓBAL
COLÓN, ALMIRANTE, CAPITÁN GENERAL (¿GÉNOVA?)
-JUAN
DE LA COSA, MAESTRE Y PROPIETARIO (SANTOÑA-CANTABRIA)
-PEDRO
ALONSO NIÑO, PILOTO (MOGUER-HUELVA)
-CHANCHU,
CONTRAMAESTRE (LEQUEITIO-VIZCAYA)
-DIEGO
DE ARANA, ALGUACIL (CÓRDOBA)
-PERO
GUTIÉRREZ, REPOSTERO DE ESTRADOS DEL REY
-RODRIGO
DE ESCOBEDO, ESCRIBANO (SEGOVIA)
-RODRIGO
SÁNCHEZ DE SEGOVIA, VEEDOR.
MARINEROS:
-DOMINGO
DE LEQUEITIO (LEQUEITIO-VIZCAYA)
-GONZALO
FRANCO
-JÁCOME
EL RICO (GÉNOVA)
-JUAN
DE JEREZ (MOGUER-HUELVA)
-PEDRO
IZQUIERDO (LEPE-HUELVA)
-PEDRO
DE VILLA (SANTOÑA-CANTABRIA)
-RODRIGO
DE JEREZ (AYAMONTE-HUELVA)
-RUY
GARCÍA (SANTOÑA-CANTABRIA)
GRUMETES:
-MARTÍN
DE URTUBIA (SANTA MARÍA DE NACHITUA-VIZCAYA)
-PEDRO
DE LEPE (LA REDONDELA-HUELVA)
OTROS
OFICIOS:
-DIEGO
PÉREZ, PINTOR (MURCIA)
-DOMINGO
PÉREZ, TONELERO (LEQUEITIO-VIZCAYA)
-LOPE,
CALAFATE (¿VIZCAYA?)
-LUIS
DE TORRES, INTÉRPRETE (MOGUER-HUELVA)
-MAESTRE
JUAN, CIRUJANO
-PERO
DE SALCEDO, PAJE
-PEDRO
DE TERREROS, MAESTRESALA
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
THIS IS A NEW CARAVEL SANTA MARIA'S MODEL, IN THIS CASE SMALL, THAT I BUILT BASED ON THE GERMAN DESIGNER'S MODEL OLIVER BIZER (MINI MODELS SERIES).
SHE WAS THE GREATEST OF THE THREE AMERICA'S DISCOVERY CARAVELS, SAILING FROM PALOS (HUELVA, SPAIN) AUGUST, 3, 1492. CRISTOPHER COLUMBUS GOVERNED THE SAME. SHE WAS NOT A CARAVEL BUT A NAO OR CARRACA. BY BEING THE GREATEST OF THE THREE, THIS SHIP WAS USED AS A WAREHOUSE. SHE WAS THE SLOWEST SHIP. ON DECEMBER 25, 1492, THE SHIP ENCLOSED BETWEEN THE NORTHWEST COAST OF HISPANIOLA ISLAND (CURRENT DOMINICAN REPUBLIC AND HAITI), IN CABO HAITIEN. WITH ITS USELESS WOODS, THEY BUILT THE "FUERTE NAVIDAD". SHE WAS THE FLAGSHIP OF THE GROUP.
SHE WAS THE GREATEST OF THE THREE AMERICA'S DISCOVERY CARAVELS, SAILING FROM PALOS (HUELVA, SPAIN) AUGUST, 3, 1492. CRISTOPHER COLUMBUS GOVERNED THE SAME. SHE WAS NOT A CARAVEL BUT A NAO OR CARRACA. BY BEING THE GREATEST OF THE THREE, THIS SHIP WAS USED AS A WAREHOUSE. SHE WAS THE SLOWEST SHIP. ON DECEMBER 25, 1492, THE SHIP ENCLOSED BETWEEN THE NORTHWEST COAST OF HISPANIOLA ISLAND (CURRENT DOMINICAN REPUBLIC AND HAITI), IN CABO HAITIEN. WITH ITS USELESS WOODS, THEY BUILT THE "FUERTE NAVIDAD". SHE WAS THE FLAGSHIP OF THE GROUP.
-DISPLACEMENT:
200-250 T
-LENGTH/BEAM/DRAFT:
36 / 7,3 / 2,8 M
-MASTS:
3 MASTS
AND BOWSPRIT
-ARMAMENT: 1
FALCONET
No hay comentarios:
Publicar un comentario